Για να αντιληφθείτε την σπουδαιότητα του Digital Marketing, καλό θα ήταν να ξεκαθαρίσουμε την έννοια του marketing πρώτα.
Το marketing, συνίσταται στην οργανωμένη προσπάθεια μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού να ικανοποιήσει τις ανάγκες αλλά και τις επιθυμίες των καταναλωτών.
Προσπαθεί δηλαδή να αντιστοιχίσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παράγει με τον πελάτη-στόχο που τα χρειάζεται ή τα επιθυμεί.
Ο βασικός στόχος του μάρκετινγκ είναι οι επαναλαμβανόμενες πωλήσεις.
Ένας υπεύθυνος μάρκετινγκ προσπαθεί να δημιουργήσει μία μακροχρόνια σχέση με τον πελάτη προσφέροντας υψηλή αξία στα προϊόντα του, αξία υψηλότερη από τα αντίστοιχα προϊόντα του ανταγωνισμού.
Μέσα από την υψηλότερη αυτή αξία, επιτυγχάνεται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης, δηλαδή η υπεροχή της ίδιας και των προϊόντων της έναντι του ανταγωνισμού.
Όλα τα παραπάνω με τη σειρά τους οδηγούν στην αύξηση της καταναλωτικής πίστης των πελατών και τελικά σε επαναλαμβανόμενες πωλήσεις των προϊόντων / υπηρεσιών της επιχείρησης.
Το Digital Marketing λοιπόν, περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες marketing που γίνονται online, μέσω του διαδικτύου.
Εκμεταλλευόμαστε διάφορα ψηφιακά κανάλια, (μηχανές αναζήτησης, social media, e-mails, YouTube κ.λπ.) για την ανεύρεση υποψήφιων πελατών.
Παρακάτω θα αναφέρουμε τις πιο διαδεδομένες τακτικές Digital Marketing, αλλά και τα κανάλια που τις αφορούν ανά περίπτωση.
Digital Marketing - SEO Search Engine Optimization (Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης)
Με πολύ απλά λόγια, με το SEO Search Engine Optimization εννοούμε τη διαδικασία βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας για την όσο καλύτερη θέση της στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Μία καλή θέση στην πρώτη σελίδα αναζήτησης της Google, θα μας επιφέρει άμεση και συνήθως ποιοτική επισκεψιμότητα – και το σημαντικότερο δωρεάν, χωρίς κόστος.
Digital Marketing - Πληρωμένες Καμπάνιες Pay Per Click (PPC)
Αναφερόμαστε στις διαφημίσεις που πληρώνουμε κάποιον φορέα για να τρέξουμε κάποιου είδους καμπάνια (κειμένου ή εικόνας). Χρεώνεστε κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στον σύνδεσμο της διαφήμισης η οποία τον οδηγεί στην ιστοσελίδα σας ή στο eshop σας.
Τα πιο συνηθισμένα κανάλια διαφήμισης είναι η αναζήτηση της Google ή το δίκτυο προβολής της, το YouTube και το newsfeed του Facebook.
Με την πλατφόρμα δημιουργίας διαφημίσεων Google Ads μπορούμε να τρέξουμε πληρωμένες καμπάνιες κειμένου με τις οποίες ανάλογα τον ανταγωνισμό και το διαθέσιμο budget να παρουσιάσουμε την ιστοσελίδα σας ή το eshop σας σε υψηλές θέσεις στην αναζήτηση της Google, με άμεσο αποτέλεσμα την επισκεψιμότητα ή τις πωλήσεις από υποψήφιους πελάτες.
Με έναν παρόμοιο τρόπο μέσω της ίδια πλατφόρμας, μπορούμε να παρουσιάσουμε εικόνες και γραφικά που αφορούν την επιχείρηση σας στο δίκτυο προβολής της Google.
Γίνεται τοποθέτηση των εικόνων σε διάφορες ιστοσελίδες αλλά και εφαρμογές που χρησιμοποιούν προβολή διαφημίσεων της Google, πάλι με αποτέλεσμα να κερδίζουμε επισκεψιμότητα ή πωλήσεις.
Έχουμε όμως και τη δυνατότητα για διαφορετικούς στόχους, όπως η πώληση προϊόντων, η αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επιχείρησής σας, η συγκέντρωση στοιχείων πελατών κ.α.
Ένα επιπλέον δημοφιλές μέσο για διαφήμιση, είναι το γνωστό σε όλους μας YouTube. Εκεί μας δίνεται η δυνατότητα να προβάλλουμε μικρού μήκους βίντεο στο κοινό που μας ενδιαφέρει και να δημιουργήσουμε ενδιαφέρον στους θεατές της πλατφόρμας για την επιχείρησή μας. Ένα καλό και έξυπνο δημιουργικό video έχει μεγάλες δυνατότητες στο να μετατρέψει θεατές που έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά σε πελάτες σας.
Digital Marketing - Facebook
Αντίστοιχα στο Facebook, έχουμε την δυνατότητα να τρέξουμε πληρωμένες καμπάνιες σε πολλαπλά format: Εικόνες με κείμενο, δημιουργικό πολλαπλών εικόνων, βίντεο, παρουσιάσεις, carousel προϊόντων και άλλα.
Αυτές οι καμπάνιες θα εμφανίζονται στο newsfeed των ανθρώπων που ταιριάζουν με το κοινό της επιχείρησής σας. Μάλιστα λόγω της ενοποίησης Instagram και Facebook, η ίδια καμπάνια θα εμφανίζεται και στις δύο πλατφόρμες, δίνοντας σας ακόμα περισσότερους δυνητικούς επισκέπτες για την ιστοσελίδα σας ή το eshop σας.
Αντίστοιχα με την πλατφόρμα της Google, κι εδώ έχετε δυνατότητα για διαφορετικούς στόχους μιας καμπάνιας (πώληση προϊόντων, αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σας, στοιχεία πελατών κ.α)
Digital Marketing - Twitter
Ένα εναλλακτικό κανάλι διαφήμισης που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι το Twitter. Εδώ μπορείτε να πληρώσετε για να τοποθετήσετε μια σειρά από αναρτήσεις στις ειδήσεις συγκεκριμένου κοινού.
Μάλιστα σας δίνεται η δυνατότητα και εδώ για διαφορετικούς στόχους καμπάνιας, όπως περισσότερη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας, περισσότεροι ακόλουθοι στο twitter προφίλ σας κ.α.
Digital Marketing - Sponsored Messages σε Viber και LinkedIn
Σε αυτές τις δύο πλατφόρμες έχετε την δυνατότητα να στείλετε απευθείας μηνύματα σε συγκεκριμένους χρήστες με βάση την στόχευση που θα κάνετε.
Αποκτάτε το δικαίωμα να ενημερώσετε άμεσα το σωστό άτομο για αυτό που θέλετε να πουλήσετε.
Digital Marketing - Social Media
Η παρουσία της επιχείρησής σας στα social media παίζει σημαντικό ρόλο για την προώθηση της στο κοινό που σας ενδιαφέρει.
Σκοπός είναι η αναγνωρισιμότητα του brand, η αύξηση της επισκεψιμότητας και γενικότερα το να προκαλέσετε ενδιαφέρον για το προϊόν ή την υπηρεσία σας στο κοινό που σας ενδιαφέρει.
Ανάλογα με το είδος της επιχείρησής σας και τους στόχους που θα θέσετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφορετικά είδη social media.
Κάποια από τα βασικά social media
- TikTok
Η κάθε πλατφόρμα έχει τα δικά της χαρακτηριστικά αλλά κυρίως το δικό της ηλικιακό κοινό, οπότε για την επιλογή τους παίρνουμε πάντα υπόψιν μας, το που θέλουμε να στοχεύσουμε.
Digital Marketing - Content Marketing
Με τον όρο αυτόν εννοούμε τη δημιουργία και την προώθηση περιεχομένου (content) με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σας ή του eshop σας, την εκδήλωση ενδιαφέροντος στους επισκέπτες σας, την δημιουργία αναγνωρισιμότητας του brand σας και τελικά την ανεύρεση πελατών.
Βlog Posts (Δημοσιεύσεις ιστολογίου)
Οι δημοσιεύσεις άρθρων στο blog της εταιρείας σας, δημιουργεί ενδιαφέρον στους επισκέπτες σας και σας βοηθά να δείξετε την επαγγελματική σας εμπειρία πάνω στον τομέα της επιχείρησής σας.
Δημιουργεί περαιτέρω οργανική επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας και βοηθά στο να μετατραπούν κάποιοι επισκέπτες σε πραγματικούς πελάτες.
E-Books (Ηλεκτρονικά Βιβλία)
Με τα e-books μπορείτε να ενημερώσετε περαιτέρω τους επισκέπτες σας για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας. Δίνοντας στους επισκέπτες σας έναν επιπλέον τρόπο εκπαίδευσης και ενημέρωσης, χτίζετε μια σχέση εμπιστοσύνης που σας επιτρέπει στο μέλλον να τον μετατρέψετε σε πελάτη σας.
Infographics
Τα Infographics είναι μια μορφή οπτικού περιεχόμενου όπως σκίτσα, σχεδιαγράμματα κ.α. Η δύναμη της εικόνας βοηθάει να δείξετε αυτό που θέλετε στους αναγνώστες σας.
E-Mail Marketing
Ένας από τους πιο γνωστούς τρόπους να επικοινωνείτε και να ενημερώνετε το κοινό σας. Χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μπορείτε να προωθήσετε γενικό περιεχόμενο, εκπτώσεις – προσφορές και γενικότερα οτιδήποτε είναι χρήσιμο για να προσελκύσετε άτομα στην ιστοσελίδα ή στο eshop της επιχείρησής σας.
Μερικοί τύποι εκστρατείας μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι:
- Ενημερωτικά newsletters
- Μηνύματα καλωσορίσματος πελατών
- Ειδικές προσφορές στους πολύ καλούς πελάτες
- Γενικό περιεχόμενο με συμβουλές ή γνώσεις για την επιμόρφωση των πελατών σας
Αλληλεπίδραση με το κοινό
Μία πολύ σημαντική παράμετρος για την εικόνα της επιχείρησής σας είναι το πως επικοινωνείτε και αλληλεπιδράτε με τους επισκέπτες ή τους πελάτες σας.
Όλοι μας σαν πελάτες, δίνουμε μεγάλη βάση σε κριτικές που βλέπουμε για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Πλέον οι περισσότερες πλατφόρμες δίνουν στον επισκέπτη την δυνατότητα να αφήσει μια κριτική.
Μπορούν να βαθμολογήσουν ή και να αφήσουν κάποιο σχόλιο στα social media, στο google maps ή ακόμα και στην ιστοσελίδα σας αν τους δίνεις τέτοια δυνατότητα.
Είναι σημαντικό να απαντάς σε όλες τις online κριτικές, είτε είναι καλές είτε κακές.
Σε μια καλή κριτική μπορείτε να δώσετε μια ευχαριστήρια απάντηση, ενώ στην περίπτωση μιας κακής κριτικής μπορείτε είτε να υπερασπιστείτε την φήμη της εταιρίας σας αλλά το κυριότερο να προσπαθήσετε να λύσετε τυχόν προβλήματα που προκύπτουν.
Τα παράπονα και οι κακές κριτικές πιθανότατα θα σας βάλουν σε διαδικασία να γίνετε καλύτεροι.
To Digital Marketing όπως είδατε, έχει πολλές τακτικές και ρόλους πλέον, εκμεταλλευόμενοι τα ψηφιακά κανάλια που έχουμε στη διάθεση μας, μπορούμε είτε δωρεάν είτε με κάποιο κόστος, να προσελκύσουμε επισκέπτες στην ιστοσελίδα της επιχείρησής μας αλλά και σταδιακά να τους μετατρέψουμε σε πελάτες.
Κάθε περίπτωση επιχείρησης είναι ξεχωριστή, και με βάσει τις ανάγκες και τα θέλω της, επιλέγουμε τους καλύτερους τρόπους Digital Marketing να πετύχει τους στόχους της.