Τεχνητή Νοημοσύνη στο Digital Marketing - Αρχική

Τεχνητή Νοημοσύνη στο Digital Marketing-Ολοκληρωμένος Οδηγός

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στο Digital Marketing αξιοποιεί δυνατότητες όπως η συλλογή δεδομένων, η επεξεργασία φυσικής γλώσσας, η μηχανική μάθηση και η ανάλυση δεδομένων για να αποκτήσει περισσότερες γνώσεις για τους πελάτες σας (υποψήφιους και υπάρχοντες) και για να αυτοματοποιήσει εργασίες και να συνδράμει σε σημαντικές αποφάσεις marketing που πρέπει να πάρετε.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει εξελιχθεί από μια φανταστική ιδέα σε έναν παράγοντα αλλαγής δεδομένων για τους σύγχρονους διαφημιστές του ψηφιακού χώρου. Έχει γίνει η κινητήρια δύναμη που οδηγεί τις εξατομικευμένες διαφημίσεις, την προγνωστική ανάλυση, τις εμπειρίες πελατών και πολλά άλλα.

Το κύριο πλεονέκτημα που έχει η Τεχνητή Νοημοσύνη στο Digital Marketing είναι η δυνατότητα της να αποκτά γρήγορα γνώσεις για τη συμπεριφορά και τις ανάγκες των πελατών μιας επιχείρησης.

Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της ανάλυσης τεράστιων όγκων δεδομένων, έτσι η κάθε επιχείρηση μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών της και να προσαρμόσει τις ενέργειές της με βάση τις προτιμήσεις τους.

Επιπλέον, η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται και να βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου, αξιοποιώντας τα σχόλια των πελατών και να δημιουργεί νέα δεδομένα.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στο Digital Marketing προσφέρει εξαιρετικές ευκαιρίες στους διαφημιστές να γίνουν πιο αποτελεσματικοί και να προσωποποιήσουν τις καμπάνιες τους. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες λαμβάνουν σχετικό περιεχόμενο, το οποίο μπορεί να ενεργοποιηθεί από τις ενέργειές τους σε έναν ιστότοπο.

Ωστόσο, η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν αντικαθιστά τους ρόλους και τις προσπάθειες των ανθρώπων! Πρόκειται για μια τεχνολογία που συμπληρώνει και βελτιώνει τις ανθρώπινες δυνατότητες, αλλά απαιτεί ανθρώπινες δεξιότητες για την αποτελεσματική της χρήση.

Σε αυτό το άρθρο, θα αναλύσουμε τι σημαίνει η Τεχνητή Νοημοσύνη στο Digital Marketing, θα δούμε παραδείγματα της χρήσης της, τις προκλήσεις και τα εργαλεία που υπάρχουν (και όχι μόνο το ChatGPT!), και θα αναφέρουμε τις δεξιότητες που χρειάζεστε για να την αξιοποιήσετε προς όφελός σας.

Τεχνητή Νοημοσύνη στο Digital Marketing – Χρήσιμα Εργαλεία

Ενώ το ChatGPT είναι ίσως το πιο πολυσυζητημένο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης για παραγωγή περιεχομένου, υπάρχουν πολλά άλλα διαθέσιμα εργαλεία που βοηθούν τους διαφημιστές στην καθημερινή τους εργασία. Αυτά τα εργαλεία μπορούν να τους βοηθήσουν σε μια ποικιλία λειτουργιών, από τη δημιουργία περιεχομένου και την αυτοματοποίηση εργασιών μέχρι τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για μηχανές αναζήτησης (SEO) και τον σχεδιασμό.

Μερικά από τα κορυφαία εργαλεία AI που υπάρχουν:

Asper: Ένα εργαλείο δημιουργίας και βελτιστοποίησης περιεχομένου, σχεδιασμένο για να ενισχύει την παραγωγή περιεχομένου.

Writer: Ένα εργαλείο δημιουργίας περιεχομένου με υψηλή βαθμολογία, που μπορεί να αναδιαμορφώσει υπάρχον περιεχόμενο και περιλαμβάνει βοηθό γραφής AI.

Midjourney: Ένα εργαλείο παραγωγής περιεχομένου με τεχνητή νοημοσύνη, που μπορεί να μετατρέψει τις φυσικές γλωσσικές προτροπές σε εικόνες.

Optimove: Μια πλατφόρμα δεδομένων πελατών με λειτουργίες μάρκετινγκ βασισμένες σε τεχνητή νοημοσύνη.

Zapier: Βοηθά στον αυτοματισμό των ροών εργασίας, συνδέοντας τις εφαρμογές και τις υπηρεσίες που χρησιμοποιεί η εταιρεία σας.

Manychat: Προσφέρει διαδραστική εμπειρία πελάτη, χρησιμοποιώντας επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP) για να απαντά σε πελάτες σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένου του WhatsApp.

Evolv.ai: Χρησιμοποιεί αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης για να βελτιώσει τις εμπειρίες των πελατών σε πραγματικό χρόνο.

Surfer SEO: Ένα εργαλείο βελτιστοποίησης ιστοσελίδων βασισμένο σε cloud, το οποίο αναλύει και συγκρίνει τις σελίδες σας με εκείνες που κατατάσσονται αυτήν τη στιγμή στα SERPs (αποτελέσματα μηχανών αναζήτησης).

Perplexity: Παρόμοιο με το ChatGPT, αλλά πιο κατάλληλο για έρευνα, καθώς χρησιμοποιεί διαδικτυακές παραπομπές με πιο σαφή τρόπο.

Τεχνητή Νοημοσύνη στο Digital Marketing – Χρήσεις και Παραδείγματα

Η δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης έγκειται στο γεγονός ότι μπορεί να αξιοποιηθεί σε πολλά ψηφιακά κανάλια. Οι επιχειρήσεις τη χρησιμοποιούν για καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για τον αυτοματισμό εργασιών και διαδικασιών, καθώς και για τη διαφήμιση στον ψηφιακό χώρο.

Η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης δεν περιορίζεται μόνο σε κάποιους συγκεκριμένους κλάδους. Π.χ. διάφορες εταιρείες ομορφιάς τη χρησιμοποιούν για να παρέχουν εξατομικευμένες εμπειρίες πελατών, όπως η υπηρεσία αγορών με chatbot AI της Sephora.

Από την άλλη πλευρά, εκδοτικοί οίκοι και ειδησεογραφικά site όπως ο Economist χρησιμοποιούν διαφημίσεις με τεχνητή νοημοσύνη (programmatic advertising) για να στοχεύσουν και να επηρεάσουν τους “διστακτικούς αναγνώστες”.

Τεχνητή Νοημοσύνη Στο Digital Marketing - Chatbot

Ένα από τα πιο επιτυχημένα και γνωστά παραδείγματα αποτελεσματικής χρήσης Τεχνητής Νοημοσύνης είναι το Netflix, χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να παρέχει εξατομικευμένες προτάσεις ταινιών και σειρών βασισμένες στις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά των χρηστών (ακόμα στην εκπαίδευση είναι…..).

Γιατί χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη οι διαφημιστές;

1.Τεχνητή Νοημοσύνη στο Digital Marketing - Δημιουργία περιεχομένου και εικόνων

Οι διαφημιστές βρίσκονται συχνά υπό πίεση να δημιουργούν περιεχόμενο γρήγορα για πολλούς σκοπούς και διαφορετικά κανάλια. Ωστόσο, η δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου απαιτεί χρόνο και προσπάθεια, ενώ πολλοί έχουν περιορισμένο χρόνο και πόρους στη διάθεσή τους.

Τα εργαλεία λογισμικού Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως το ChatGPT και το Jasper, έχουν μεγάλη απήχηση στον κλάδο των διαφημιστών, επειδή βοηθούν τους διαφημιστές και τους δημιουργούς περιεχομένου να δημιουργούν περιεχόμενο πιο γρήγορα και εύκολα, εξαιτίας αυτής της δυνατότητας, ονομάζονται εργαλεία παραγωγής περιεχομένου με Τεχνητή Νοημοσύνη (generative AI tools)!

Αυτό το περιεχόμενο μπορεί να περιλαμβάνει γραμμές θέματος για email, κείμενα διαφημίσεων, blogs ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να χρειάζεστε για το περιεχόμενο της διαφήμισής σας. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε προτροπές γραφής με Τεχνητή Νοημοσύνη για να δημιουργήσετε ελκυστικούς τίτλους και να προσαρμόσετε το περιεχόμενο στο κοινό-στόχο σας, αυξάνοντας την εξατομίκευση.

Η χρήση αυτών των εργαλείων εξοικονομεί χρόνο και χρήματα. Ωστόσο, είναι σημαντικό να διαβάζετε προσεκτικά κάθε περιεχόμενο πριν τη δημοσίευση, διασφαλίζοντας ότι έχει προσωπικότητα και ταιριάζει με το ύφος και την αισθητική του brand σας.

2.Τεχνητή Νοημοσύνη στο Digital Marketing - Εξυπηρέτηση και υποστήριξη πελατών

Τα chatbot που λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη λειτουργούν εδώ και αρκετό καιρό ως ένας τρόπος γρήγορης επικοινωνίας και παροχής πληροφοριών στους πελάτες. Όταν οι χρήστες θέλουν να λάβουν άμεσες απαντήσεις σε απλά ερωτήματα, απευθύνονται συνήθως πρώτα σε ένα chatbot (το οποίο υπάρχει σε πολλούς ιστότοπους πλέον).

Ωστόσο, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να έχει μεγαλύτερο ρόλο όσον αφορά τους πελάτες. Μπορεί να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη με εξατομίκευση περιεχομένου και μηνυμάτων, πρόβλεψη των αναγκών του πελάτη, απλοποίηση των αγορών και κατεύθυνση των ερωτημάτων ή των ανησυχιών στο σωστό τμήμα ή εκπρόσωπο.

3.Τεχνητή Νοημοσύνη στο Digital Marketing - Κατάτμηση πελατών

Η κατάτμηση και στόχευση πελατών σάς βοηθά να εντοπίσετε και να επηρεάσετε τους πιο σημαντικούς πελάτες σας. Ωστόσο, η χειροκίνητη εκτέλεση αυτής της διαδικασίας είναι σίγουρα χρονοβόρα και δαπανηρή.

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιήσει αλγορίθμους για να κατατάξει τους υποψήφιους πελάτες σας, όπως και τους υπάρχοντες πελάτες σας σε ομάδες ή τμήματα ατόμων με παρόμοια ενδιαφέροντα, ανάγκες ή συμπεριφορές.

4.Τεχνητή Νοημοσύνη στο Digital Marketing - SEO

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει τεράστιες δυνατότητες στον τομέα της βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO). Οι μηχανές αναζήτησης όπως το Google χρησιμοποιούν ήδη πολύπλοκους αλγορίθμους που σαρώνουν και επιλέγουν ιστοσελίδες για να τις κατατάξουν. Πλέον, η τεχνητή νοημοσύνη ενσωματώνεται ακόμη περισσότερο σε αυτή τη διαδικασία με έναν τρόπο που αλλάζει τον κόσμο της αναζήτησης ακόμη περισσότερο, μέσω Search Generative Experience, SGE.

5.Τεχνητή Νοημοσύνη στο Digital Marketing - Διαφήμιση πληρωμής ανά κλικ (PPC)

Η διαφήμιση με πληρωμή ανά κλικ (PPC) είναι μια μορφή διαφήμισης όπου πληρώνετε μόνο όταν κάποιος χρήστης κάνει κλικ στη διαφήμισή σας. Ως στρατηγική, το PPC marketing είναι σημαντικό καθώς μπορεί να προσελκύσει νέους πελάτες μέσω στοχευμένων καμπανιών, να αποφέρει γρήγορα αποτελέσματα, να τροποποιηθεί και να βελτιστοποιηθεί σχετικά πιο εύκολα.

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση των καμπανιών σας PPC με βελτιστοποίηση σε διάφορα σημεία όπως η έρευνα λέξεων-κλειδιών, οι προσφορές και η στόχευση, η δημιουργία διαφημίσεων, ο προγραμματισμός και η τοποθέτηση, η προγνωστική ανάλυση, η ανίχνευση απάτης και πολλά άλλα.

Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται, οι διαφημιστές μπορούν να δουν νέες μορφές διαφημίσεων, τεχνικές στόχευσης και εργαλεία μέτρησης για PPC. Αυτός είναι ο λόγος που είναι τόσο σημαντικό να παρακολουθείτε τις εξελίξεις και να μένετε ενημερωμένοι.

6.Τεχνητή Νοημοσύνη στο Digital Marketing - Ανάλυση δεδομένων

Με τόσο μεγάλο όγκο δεδομένων διαθέσιμα προς επεξεργασία από μια ευρεία ποικιλία καναλιών, οι διαφημιστές συχνά νιώθουν υπερφορτωμένοι. Ωστόσο, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να επεξεργαστεί τεράστιες ποσότητες δεδομένων με ταχύτητα και να τους βοηθήσει να αποκτήσουν πληροφορίες από τα δεδομένα αυτά, καθώς και να τα χρησιμοποιήσουν για την πρόβλεψη τάσεων και συμπεριφορών.

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για τον εντοπισμό παρεκκλίσεων στα δεδομένα και την αποκάλυψη μοτίβων. Ο συνδυασμός της τεχνητής νοημοσύνης με την ανάλυση δεδομένων μπορεί να οδηγήσει σε εξατομίκευση υψηλού επιπέδου (hyper-personalization).

Τεχνητή Νοημοσύνη Στο Digital Marketing - Εξυπηρέτηση

Όσο καλύτερα γνωρίζετε τους πελάτες σας, τόσο πιο στοχευμένοι μπορείτε να είστε στη επικοινωνία και την προσέγγισή σας.
Το ChatGPT διαθέτει εξαιρετικές δυνατότητες ανάλυσης δεδομένων, ειδικά αν χρησιμοποιήσετε το πρόσθετο Advanced Data Analysis (Προηγμένη Ανάλυση Δεδομένων).

Αυτό σας επιτρέπει να εισάγετε ένα υπολογιστικό φύλλο στο ChatGPT, το οποίο στη συνέχεια σας βοηθά να αποκαλύψετε βαθύτερες γνώσεις μέσα από τα δεδομένα του υπολογιστικού σας φύλλου.
Τελικά, ο στόχος είναι να χρησιμοποιήσετε την τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης στην ανάλυση δεδομένων για να σας οδηγήσει σε καλύτερες επιχειρηματικές επιλογές με τρόπο που λειτουργεί για εσάς.

7.Τεχνητή Νοημοσύνη στο Digital Marketing - Email marketing

Το email marketing αποτελεί σημαντικό κομμάτι κάθε στρατηγικής marketing, καθώς παραμένει ένας αποτελεσματικός τρόπος μετατροπής των ενδιαφερόμενων χρηστών σε πελάτες και διατήρησης της σχέσης με τους υπάρχοντες πελάτες.

Η χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στο email marketing μπορεί να σας εξοικονομήσει χρόνο και να βελτιώσει την απόδοση των καμπανιών σας.

Χρησιμοποιώντας AI στα emails, μπορείτε:

1. Να αναλύσετε την απόδοση των email σας για να εντοπίσετε τρόπους βελτιστοποίησης των στρατηγικών email σας (π.χ., γραμμές θέματος υψηλής απόδοσης).
2. Να δημιουργήσετε αυτοματοποιημένες ροές εργασίας που ενεργοποιούνται από τις ενέργειες των χρηστών.
3. Να πραγματοποιήσετε ανάλυση καμπάνιας και ροής εργασιών.
4. Να διαμορφώσετε κείμενο προσαρμοσμένο στο κοινό-στόχο σας.
5. Να προσωποποιήσετε το περιεχόμενο για τμήματα κοινού.
6. Να ενεργοποιήσετε δυναμικό περιεχόμενο.
7. Να πραγματοποιήστε A/B έλεγχο.

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί επίσης να σας βοηθήσει στη διαχείριση των λιστών email σας συγκρίνοντας διάφορες μετρήσεις για να προσδιορίσει την αξία μιας διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή ολόκληρης της λίστας.

Επιπλέον, μπορείτε να αποκτήσετε πληροφορίες σχετικά με τον προγραμματισμό των email σας, παρακολουθώντας την αξία που δημιουργεί κάθε email και αναλύοντας τη συχνότητα αποστολής τους.

Τεχνητή Νοημοσύνη στο Digital Marketing – Επίλογος

Είναι γνωστό ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να φαίνεται αποθαρρυντική και ίσως να δυσκολεύεστε να καταλάβετε πού και πώς μπορεί να εφαρμοστεί στη δουλειά σας.

Ωστόσο, δεν θα πρέπει να τη βλέπετε σαν απειλή. Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να γίνει ένας πολύτιμος σύμμαχος καθώς προσπαθείτε να επιτύχετε αποτελεσματικά τους στόχους σας.

Άλλωστε, τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης είναι εξαιρετικά στο να αναλαμβάνουν τις επίπονες, προβλέψιμες και χρονοβόρες εργασίες. Αυτό σας απελευθερώνει να επικεντρωθείτε στις πιο δημιουργικές και στρατηγικές πτυχές της δουλειάς σας.

Η κατανόηση και η κατάκτηση της τεχνητής νοημοσύνης θα σας δώσει επίσης μια προσωπική ώθηση. Θα αποκτήσετε νέες δεξιότητες και πραγματική εμπειρία σε μια παραγωγική τεχνολογία που πρόκειται να γίνει πιο διαδεδομένη και σε έναν τομέα που οι εταιρείες αναζητούν για να προσλάβουν ή να προαγάγουν προσωπικό.

Share it

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Skype
WhatsApp
Telegram
Email
Scroll to Top