Προβλήματα Google Ads που σίγουρα θα συναντήσατε καθώς εσείς δημιουργούσατε την πρώτη σας καμπάνια.
Ξοδέψατε ώρες για να δημιουργήσετε την καμπάνια σας στο Google Ads. Με προσοχή επιλέξατε τις λέξεις κλειδιά, γράψατε έξυπνους τίτλους και φτιάξατε τις καλύτερες επεκτάσεις για την διαφήμισή σας.
Και η διαφήμιση ξεκίνησε να τρέχει, είναι live πλέον. Περνάει η “περίοδος εκμάθησης”, όλα πηγαίνουν μια χαρά! “Εντάξει δεν είναι και τόσο δύσκολη η διαχείριση του Google Ads τελικά”, σκέφτεστε χαρούμενος.
Κάπου εκεί, διάφορα προβλήματα Google Ads αρχίζουν να εμφανίζονται. Το κόστος ανά μετατροπή μεγαλώνει, οι εμφανίσεις της διαφήμισης μειώνονται, το ημερήσιο ποσό, δεν αποδίδει όπως περιμένατε.
Δυστυχώς, αυτά είναι πολύ συνηθισμένα. προβλήματα Google Ads και εμφανίζονται αρκετά συχνά.
Τα bots της Google αξιολογούν συνεχώς την εμπειρία των χρηστών στις διαφημίσεις και στις σελίδες προορισμού και ο ανταγωνισμός σας προσπαθεί συνεχώς να σας ξεπεράσει.
Κάπως έτσι οι καμπάνιες μπορούν να πάνε πολύ λάθος αν δεν είστε εκεί να διορθώσετε τα πράγματα. Μην αφήνετε τις διαφημίσεις σας να τρέχουν ανεξέλεγκτα στο Internet.
Ρίξτε μια ματιά στις προτάσεις μας, πάρτε τον έλεγχο της καμπάνιας σας αποφεύγοντας κοινά λάθη!
Προβλήματα Google Ads - Έχετε κλήσεις, αλλά όχι αυτές που θα οδηγήσουν σε πώληση.
Έχετε περισσότερες κλήσεις από ότι συνήθως, αλλά οι πιο πολλές είναι απλά ερωτήσεις για το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Δεν είναι έτοιμοι να αγοράσουν.
Καταλήγετε να σπαταλάτε σημαντικό χρόνο απαντώντας σε βασικές ερωτήσεις και όχι σε άμεσες τηλεφωνικές παραγγελίες.
Αν αυτό άρχισε να συμβαίνει μετά την εκκίνηση της καμπάνιας σας στο Google Ads, καλό θα ήταν να ελέγξετε πάλι τις λέξεις-κλειδιά που υποβάλλατε.
Περάστε από τις πιο γενικές λέξεις ή φράσεις σε πιο ειδικές, αυτές που είναι πιο κοντά σε αυτό που πουλάτε. Εκμεταλλευτείτε το budget σας και δηλώστε λέξεις-κλειδιά με αξία αγοράς, για παράδειγμα “γκρουπ ξενάγησης Αθήνα” αντί για “ξεναγός”.
Για να έχετε μεγαλύτερο έλεγχο στις λέξεις-κλειδιά της καμπάνιας σας μπορείτε να μεταβείτε στην ενότητα Λέξεις-Κλειδιά και στη συνέχεια Όροι Αναζήτησης.
Εκεί μπορείτε είτε να καταργήσετε τις λέξεις-κλειδιά που δεν θέλετε ή ακόμα καλύτερα να τις προσθέσετε ως «Αρνητικές Λέξεις Κλειδιά» έτσι ώστε να μην ξοδέψετε ποτέ χρήματα για αυτές.
Προβλήματα Google Ads - Παίρνετε πολλά κλικ αλλά όχι μετατροπές.
Αν λαμβάνετε πολλά κλικ από τις σωστές λέξεις-κλειδιά, αλλά λίγους πιθανούς πελάτες, θα πρέπει να εστιάσετε στην εμπειρία χρήστη της σελίδας προορισμού σας (landing page).
Ελέγξτε όλες τις σελίδες προορισμού που έχετε δηλώσει, είτε σε υπολογιστή είτε σε κινητό.
Προσέξτε τα βήματα που κάνει ο χρήστης μέχρι το σημείο που αγοράζει. Είναι εύκολο για τον χρήστη να καταλάβει που πρέπει να περιηγηθεί για να κάνει την αγορά του;
Είναι γρήγορη η σελίδα προορισμού; Είναι ενδιαφέρουσα για τον χρήστη;
Τις περισσότερες φορές μικρές αλλαγές στα χρώματα και στον σχεδιασμό, κάποιο κουμπί call to action ή μια φόρμα, φτάνει για να έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Ίσως να πρέπει να δείτε την συνολική εικόνα του site σας, μια ανακατασκευή του θα δώσει μια “άλλη πνοή” στην επιχείρησή σας.
Γενικότερα, το παραμικρό πρόβλημα στην ιστοσελίδα σας, μπορεί να διώξει μακριά τους πιθανούς πελάτες σας – ακόμα κι αν δουλεύει σωστά η διαφήμισή σας.
Προβλήματα Google Ads - Οι διαφημίσεις σας εμφανίζονται για μη σχετικές αναζητήσεις.
Αν τρέχετε διαφημίσεις για βρεφικά παιχνίδια και οι διαφημίσεις σας εμφανίζονται στις αναζητήσεις για ηλεκτρονικά παιχνίδια τότε πρέπει να αναλάβετε δράση.
Η καλύτερη λύση σε τέτοιου είδους προβλήματα είναι να δηλώσετε ολόκληρες φράσεις-κλειδιά για την διαφήμισή σας και αντίστοιχα να δηλώσετε και αρνητικές φράσεις κλειδιά που δεν έχουν σχέση με το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, βλέποντας τους όρους αναζήτησης της διαφήμισης μας μπορούμε να επιλέξουμε τις φράσεις-κλειδιά που έχουν την καλύτερη συνάφεια με το αντικείμενο μας.
Προβλήματα Google Ads - Το CPC σας έχει αυξηθεί.
Εάν η Google δεν βαθμολογεί και πολύ υψηλά την σελίδα προορισμού σας, καταλήγετε συνήθως να πληρώνετε πιο ακριβά τα κλικ σε αυτήν για το ίδιο keyword.
Αν με την πάροδο του χρόνου οι χρήστες μένουν για ελάχιστο χρόνο στη σελίδα σας (bounce rate) ή αν δεν έχετε σχετικές λέξεις-κλειδιά, η Google θα δυσκολέψει την κατάταξη της διαφήμισής σας.
Ελέγξτε λοιπόν τη βαθμολογία ποιότητας της σελίδας προορισμού. Εάν είναι κάτω από 6, πιθανότατα έχετε ένα από τα δύο παρακάτω ζητήματα:
- Η εμπειρία χρήστη στην σελίδα είναι χειρότερη από τον μέσο όρο
- Η σελίδα προορισμού σας δεν ταιριάζει με αυτό που διαφημίζεται στην διαφήμισή σας
Αφιερώστε χρόνο για να διορθώσετε τις σελίδες προορισμού σας, παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο για τον στόχο σας, αρκετές φορές μεγαλύτερο κι από τις διαφημίσεις σας.
Προβλήματα Google Ads - Λαμβάνετε πολύ λίγες εμφανίσεις.
Πόσες φορές έχετε δει τις διαφημίσεις που εμφανίζονται στην 2η και στην 3η σελίδα της αναζήτησης της Google; Όχι και πολλές φορές, σωστά;
Κακά τα ψέματα, οι διαφημίσεις που εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα της Google είναι κι αυτές με την μεγαλύτερη κίνηση.
Η πλειοψηφία των χρηστών, έχει βρει αυτό που θέλει στην πρώτη σελίδα τις περισσότερες φορές.
Το πρόβλημα είναι ότι ενδέχεται να μην έχετε αρκετά υψηλό προϋπολογισμό για να φτάσετε τις διαφημίσεις σας στην πρώτη σελίδα ή ακόμα καλύτερα στις πρώτες θέσεις. Έτσι αυτές εμφανίζονται αρκετά χαμηλά ή ακόμα χειρότερα στις επόμενες σελίδες.
Αν δεν είστε ακόμα έτοιμοι για να αυξήσετε τον προϋπολογισμό σας, καλό θα ήταν να θέσετε σε παύση τις περισσότερες καμπάνιες σας και να εστιάσετε το διαθέσιμο ποσό σας σε μια καμπάνια με τις πιο σημαντικές λέξεις-κλειδιά σας.
Σημαντικά στατιστικά για τη θέση της διαφήμισής σας, θα βρείτε στο μενού Ομάδες διαφημίσεων και στη συνέχεια στο Insights Δημοπρασίας.
Εκεί θα φανεί πόσο συχνά φτάνετε ψηλά στην κατάταξη σε σχέση με τον ανταγωνισμό σας.
Προβλήματα Google Ads - Συμπέρασμα.
Εν κατακλείδι, οι διαφημίσεις Google μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά να πετύχετε τους στόχους σας, αλλά χρειάζονται επίβλεψη.
Τα δεδομένα μιας καμπάνιας είναι συνεχώς μεταβαλλόμενα και η κάθε λεπτομέρεια παίζει ρόλο ως προς την βελτιστοποίηση της διαφήμισής σας, ανεξάρτητα από τα προβλήματα Google Ads που θα συναντήσετε.
Όταν δε, οι διαφημίσεις μέσω του Google Ads, συνδυαστούν με ένα καλό SEO Search Engine Optimization στην σελίδα σας, αλλά και με μια καλή παρουσία στα social media, τότε πραγματικά η αποτελεσματικότητα μεγαλώνει.