Τάσεις Digital Marketing - Αρχική

6 Τάσεις Digital Marketing για το 2024 που αξίζει να ακολουθήσετε

Πολλές και διάφορες τάσεις Digital Marketing έχουν αρχίσει να αναπτύσσονται όλο και πιο γρήγορα το 2024, το Digital Marketing είναι ένας αποτελεσματικός και οικονομικός τρόπος για τις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν τους πελάτες τους και να αναπτύξουν την επιχείρησή τους.

Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται, το Digital Marketing γίνεται ακόμη πιο σημαντικό για τις επιχειρήσεις στο μέλλον. Ένα κορυφαίο παράδειγμα είναι η εκπληκτική άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης που παρατηρήσαμε κατά το 2023. Αυτό το φαινόμενο θα συνεχίσει να εξελίσσεται και να επηρεάζει όλους τους τομείς του μάρκετινγκ το 2024 και να παραμένει μέσα στις τάσεις Digital Marketing για το 2024.

Το Digital Marketing αλλάζει επίσης λόγω της συμπεριφοράς των καταναλωτών και του εξωτερικού περιβάλλοντος. Σύμφωνα με το OECD, η παγκόσμια ανάπτυξη αναμένεται να είναι μέτρια στο προσεχές μέλλον και ο πληθωρισμός πιθανότατα να μην μειωθεί, οι καταναλωτές θα εξακολουθούν να είναι ευάλωτοι οικονομικά. Επίσης, οι περισσότεροι άνθρωποι πιθανότατα θα αναζητήσουν μάρκες που δείχνουν ότι προσφέρουν κάτι επί-πρόσθετο και στη κοινωνία, και όχι να ενδιαφέρονται μόνο για το δικό τους κέρδος.

Υπάρχουν διάφορες ενέργειες που πρέπει να κάνετε για να έχετε καλύτερα αποτελέσματα το 2024, αλλά αν γνωρίζετε κάποιες από τις τάσεις Digital Marketing για το 2024 που έρχονται, είναι πιο εύκολο να σχεδιάσετε, να δημιουργήσετε στρατηγικές και να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό.

Ο καλύτερος τρόπος για να μάθετε τι λειτουργεί για εσάς και τι όχι, είναι να δοκιμάσετε διαφορετικές προσεγγίσεις και να δείτε τι σας δίνει τα καλύτερα αποτελέσματα.

Παρακάτω θα εξερευνήσουμε κάποιες από τις τάσεις Digital Marketing για το 2024 που πρέπει να προσέξουν οι επιχειρήσεις ώστε να παραμένουν ενημερωμένες στις νέες αυτές τάσεις καθώς το τοπίο του Digital Marketing όλο και θα εξελίσσεται.

1.Τάσεις Digital Marketing - Τάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Ένα ακόμα συναρπαστικό έτος έρχεται για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης! Το 2024, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης θα συνεχίσουν να μάχονται για την προσοχή των καταναλωτών και θα πρέπει να επανεξετάσουν τον τρόπο μέτρησης της επιτυχίας.

Είναι πιθανό επίσης να δούμε μια μετατόπιση στην κυριαρχία, καθώς το συνεχόμενο δράμα με το X (πρώην Twitter) αφήνει χώρο για την άνοδο της δημοτικότητας νέων πλατφορμών όπως το Instagram Threads και το Bluesky, ενώ και άλλα δίκτυα έχουν πλέον τη δυνατότητα να κερδίσουν νέο έδαφος για οργανική επισκεψιμότητα.

Τα τελευταία χρόνια, οι marketers έχουν δει πτώση στα ποσοστά αλληλεπίδρασης στις οργανικές δραστηριότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τάσεις Digital Marketing - Οθόνη

Ενώ υπάρχουν πολλοί λόγοι για αυτό – ποιότητα περιεχομένου, ώρα της ημέρας, συσκευή – οι επιχειρήσεις το 2024 δείχνουν τάσεις να στραφούν από την αλληλεπίδραση για την απόκτηση νέου κοινού, στην εστίαση της διατήρησης του υπάρχοντος κοινού τους.

Επίσης, το LinkedIn μόλις έφτασε το ένα δισεκατομμύριο μέλη παγκοσμίως. Αυτό είναι πολύ μακριά από τις εποχές που ήταν απλά ένα μέρος για να ανεβάσετε το βιογραφικό σας και να ψάξετε για δουλειά. Πλέον, φαίνεται πως οι άνθρωποι ενημερώνουν τα προφίλ τους στο LinkedIn, όχι μόνο για θέματα εργασίας αλλά και για γενικές δεξιότητες, συμβουλές, υποστήριξη, θέματα ψυχικής υγείας, συμβουλές και διάφορα άλλα.

2.Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) στις Τάσεις Digital Marketing

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) έχει κυριαρχήσει στους τίτλους των ειδήσεων και έχει απασχολήσει πολλούς marketers. Για το 2024, προβλέπουμε συνεχή εκθετική αύξηση στις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης, η οποία θα απαιτήσει από τις επιχειρήσεις να υιοθετήσουν την τεχνολογία για να παραμείνουν μπροστά από το γρήγορα εξελισσόμενο τοπίο.

Βέβαια υπάρχει και μια μικρή σύγχυση σχετικά με το τι πρέπει να κάνουμε με την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI). Επειδή τα τμήματα μάρκετινγκ βρίσκονται πιο κοντά στον καταναλωτή, μπορούν να δράσουν προληπτικά και να προχωρήσουν σε μια στρατηγική μάρκετινγκ που θα συμπεριλαμβάνει την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI).

Μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις που αποκτήθηκαν κατά την αναζήτηση του πελάτη στο παρελθόν για να εντοπίσουν τις ευκαιρίες που μπορεί να φέρει μια στρατηγική μάρκετινγκ που θα συμπεριλαμβάνει την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), ώστε να βελτιώσουν αυτό που ήδη διαθέτει μια επιχείρηση.

3.Τάσεις Digital Marketing - Τάσεις στις Μηχανές Αναζήτησης (SEO)

Η Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης (SEO) αλλάζει και το μέλλον της φαίνεται να είναι πιο κεντροποιημένο στον χρήστη και να βασίζεται περισσότερο στην τεχνολογία.

Το 2024, αυτές οι αλλαγές μπορεί να είναι δραστικές, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) και η μηχανική μάθηση θα βοηθήσουν τις μηχανές αναζήτησης να παρέχουν αποτελέσματα βασισμένα στην πρόθεση του χρήστη.

Το SGE της Google μεταμορφώνει την εμπειρία αναζήτησης με την τεχνητή νοημοσύνη που πλέον παράγει περιεχόμενο (generative AI). Στόχος είναι να παρέχονται στους χρήστες πιο σχετικές και ολοκληρωμένες πληροφορίες βάσει των ερωτημάτων τους.

Τάσεις Digital Marketing - Στόχος

Το SGE της Google μεταμορφώνει την εμπειρία αναζήτησης με την τεχνητή νοημοσύνη που πλέον παράγει περιεχόμενο (generative AI). Στόχος είναι να παρέχονται στους χρήστες πιο σχετικές και ολοκληρωμένες πληροφορίες βάσει των ερωτημάτων τους. Το SGE παρέχει επίσης σχετικούς συνδέσμους και διαθέτει λειτουργία συνομιλίας όπου οι χρήστες μπορούν να κάνουν περισσότερες ερωτήσεις – στην ουσία, να διεξάγουν μια συνομιλία με την Google.

Τους τελευταίους μήνες, έχουν ξεκινήσει και κυκλοφορούν φήμες για την μείωση της αποτελεσματικότητας των backlinks. Μάλιστα, συνεντεύξεις με υπαλλήλους της Google αποκάλυψαν ότι τα backlinks δεν αποτελούν πλέον έναν από τους τρεις κορυφαίους παράγοντες κατάταξης. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι τα backlinks θα συνεχίσουν να αποτελούν ένδειξη δημοτικότητας για την Google, ειδικά όταν σχεδιάζει να επιβεβαιώσει τα στιγμιότυπα τεχνητής νοημοσύνης της με πηγές από όλο το διαδίκτυο.

Το πλαίσιο E-E-A-T της Google (Εμπειρία, Εξειδίκευση, Αυθεντία και Αξιοπιστία) δεν είναι παράγοντας κατάταξης αλλά ένα στοιχείο των Οδηγιών Αξιολόγησης Ποιότητας Αναζήτησης. Ενώ αυτό το πλαίσιο υπάρχει εδώ και μια δεκαετία, φέτος η Google πρόσθεσε ένα επιπλέον E για την ‘Εμπειρία’.

Αυτό είναι σημαντικό καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν μπορεί να “αξιολογήσει” την πραγματική εμπειρία όπως οι άνθρωποι. Αυτό δίνει πλεονέκτημα στους ανθρώπους που ασχολούνται με το content marketing και επιβεβαιώνει τη σημασία της ύπαρξης εμπειρογνωμόνων στη συγγραφή ή την ενημέρωση του περιεχομένου.

4.Τάσεις Digital Marketing - Τάσεις στο PPC (Pay-Per-Click)

Το 2024, η Google πρόκειται να κυκλοφορήσει περισσότερα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που παράγουν περιεχόμενο (generative AI) στις διαφημίσεις Google Ads.

Ενώ αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο, πρέπει επίσης να είμαστε και επιφυλακτικοί επειδή οι διαφημίσεις Google Ads είναι τελικά ένα μέσο (από τα αρκετά που έχει) για να βγάζει χρήματα η Google. Ο κίνδυνος είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη να χρησιμοποιήσει μεθόδους σχεδιασμού και να δημιουργήσει “στεγανά” σε πράγματα όπως αλγόριθμοι και διατάξεις διαφημίσεων.

Άρα, αυτό που πρέπει να κάνετε για το 2024 είναι να δείτε την Τεχνητή Νοημοσύνη ως έναν βοηθό για τη στρατηγική σας, παρά ως τον μοναδικό τρόπο για να προχωρήσετε μπροστά.

Μην εμπιστεύεστε τυφλά τη Google! Ανεξάρτητα από το πόσο καιρό εργάζεστε στο PPC ή στο search marketing, φροντίστε να χρησιμοποιείτε τη δική σας (υποστηριζόμενη από δεδομένα) κρίση στις καμπάνιες Google Ads.

Τα τελευταία χρόνια, εκπρόσωποι της Google καλούν διάφορους λογαριασμούς (πελάτες) προτείνοντας αλλαγές στις καμπάνιες διαφημίσεων. Ωστόσο, ακολουθούν ένα όλο και πιο επιθετικό σενάριο. Αυτό μπορεί να σας κάνει να σκεφτείτε ότι ακολουθείτε λάθος στρατηγική ή δεν χρησιμοποιείτε τα σωστά χαρακτηριστικά των εργαλείων, αλλά καλό θα ήταν να μην παίρνετε ποτέ αποφάσεις επί τόπου και να εμπιστεύεστε λίγο περισσότερο τις επιλογές σας.

5.Τάσεις Digital Marketing - Τάσεις Στρατηγικής Digital Marketing

Η αρχή κάθε νέας χρονιάς είναι μια εξαιρετική στιγμή για να αναθεωρήσετε τη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ σας. Είναι σημαντικό να καταλάβετε τι λειτούργησε και ακόμα πιο σημαντικό, τι δεν λειτούργησε.

Μια συνεκτική στρατηγική μπορεί να σας βοηθήσει να πετύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους, είτε πρόκειται για ανάπτυξη είτε για οικοδόμηση αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας σας. Ωστόσο, η στρατηγική καθοδηγεί επίσης την ομάδα σας, ώστε να καταλάβει πού να επικεντρώσει τις προσπάθειές της και τι στοχεύει να πετύχει.

Προτεραιότητα για το έτος 2024 είναι μια συνεκτική στρατηγική Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) που πρέπει να καταστεί απαραίτητη, ειδικά, επειδή μόνο το 15% των επιχειρήσεων διαθέτει μια σαφώς καθορισμένη και καλά κατανοημένη στρατηγική, σύμφωνα με έρευνα της Mesh-AI.

6.Τάσεις Digital Marketing - Τάσεις Καριέρας Digital Marketing

Ενώ η τεχνολογία εξελίσσεται με γρήγορο ρυθμό στον τομέα του ψηφιακού μάρκετινγκ, εξακολουθεί να υπάρχει έλλειψη εργαζομένων με τις κατάλληλες δεξιότητες.

Αυτό φάνηκε ξεκάθαρα σε έρευνα που έγινε φέτος με τους Διευθυντές Marketing (CMOs), όπου πολλοί ανέφεραν δυσκολία στο να βρουν τα ταλέντα που χρειάζονται για να αυξήσουν την ανάπτυξη και να κάνουν την αλλαγή, ιδιαίτερα σε τομείς που επικεντρώνονται στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών.

Ήταν μια δύσκολη χρονιά για πολλούς εργαζόμενους, ιδιαίτερα σε εταιρείες όπως η Meta, η Amazon και η Google

Τάσεις Digital Marketing - Εργαζόμενοι

Το 2023, ο κλάδος της τεχνολογίας είδε 50% περισσότερες απώλειες θέσεων εργασίας σε σύγκριση με το 2022 – και δεν σταματάει εδώ, καθώς η κατασκευάστρια παιχνιδιών Hasbro και ο streaming γίγαντας Spotify ανακοίνωσαν σημαντικές απολύσεις τον Δεκέμβριο του 2023.

Τάσεις Digital Marketing - Επίλογος

Το 2024 αναμένεται να είναι μια συναρπαστική αλλά και απαιτητική χρονιά για τους marketers. Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τα πάντα, από τον τρόπο που συμπεριφέρονται και αγοράζουν οι καταναλωτές μέχρι τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων και των τμημάτων τους.

Ένα από τα σημαντικότερα συμπεράσματα από τις συζητήσεις μας με ειδικούς, είναι ότι οι marketers πρέπει να υιοθετήσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη για να είναι αποτελεσματικοί στη δουλειά τους.

Ακόμα και αν ο ρόλος σας δεν επηρεάζεται άμεσα από την Τεχνητή Νοημοσύνη τώρα, θα επηρεαστεί στο μέλλον. Επομένως, ξεκινήστε να μαθαίνετε για την τεχνολογία και να χρησιμοποιείτε κάποιες από τις πλατφόρμες.
Διαφορετικά, διατρέχετε τον κίνδυνο να μείνετε πίσω!
Σκεφτείτε ποιες τάσεις έχουν σημασία για εσάς και επικεντρωθείτε σε αυτά που μπορείτε να αξιοποιήσετε το 2024.

Share it

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Skype
WhatsApp
Telegram
Email
Scroll to Top